středa 1. srpna 2012

Lucka, 1. den - Klíče

Tak je tu ode mě první příspěvek, přemýšlela jsem, jak začít a napadlo mě nakreslit něco, co mám často při sobě a z obsahu mých kapes mě zaujalo zrovna tohle.


- pro techniky:
Klíč je technická pomůcka, sloužící k odemykání a zamykání zámku.


- pro romatiky:
Prvním symbolickým příspěvkem - klíčem odmykám vlastně celý tenhle projekt.



- pro historiky:
Existenci klíčů zmiňuje již Homér ve svém díle Odyssea v souvislosti s Penelopou, která opatrovala klíč z bronzu a slonoviny. Klíče tedy znali staří Řekové od 8. století, archeologické vykopávky v Thébách svědčí o existenci zámků s klíči od 3.století př.n.l.

- pro jazykovědce:
klíč, kľúč, a Key, der Schlüssel, la clé, Ключ, Avain, Tasten, 密钥, Anahtar, raktas, chính, שליסל, kunci, lykill, कुंजी, sleutel, ومن أهم

- pro realisty:
Prostě mě nic lepšího nenapadalo :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat